Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.






























 
HomeGalleryLatest imagesSearchRegisterLog in

Welcome, Bienvenu, Benvenuto, Willkommen, Witamy, Добро пожаловать !



 

 Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.

Go down 
+6
*JaRoWi1647*
Artemis
Morten Sletten
karenpat
mon 1650
AlexanderBendo
10 posters
AuthorMessage
AlexanderBendo

AlexanderBendo


Posts : 117
Join date : 2012-11-01

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty13th December 2014, 11:23

[You must be registered and logged in to see this image.]


Two discs. On Amazon.de- from 13.02.2015 (!), Amazon.uk - from 16.02.2015

1. Colloque Sentimental
2. 5 Mélodies, Op. 58 Dites 'Venise': I. Mandoline
3. Le Ciel Est Par-Dessus Le Toit
4. 10 Mélodies, Op. 83: I. Clair De Lune
5. Fêtes Galantes, Fl. 86, Book I: I. En Sourdine
6. Fêtes Galantes, Fl. 86, Book I: Ii. Fantoches
7. Fêtes Galantes, Fl. 86, Book I: Iii. Clair De Lune
8. 5 Mélodies Dites "Venise", Op. 58: V. C'est L'extase
9. Ecoutez La Chanson Bien Douce
10. 5 Mélodies Dites 'Venise', Op. 58: Iii. Green

1. 2 Mélodies, Op. 46: Ii. Clair De Lune
2. 7 Chansons Grises: I. Chanson D'automne
3. Green
4. Ariettes Oubliées, Fl. 63: Ii. Il Pleure Dans Mon Coeur
5. L'heure Exquise
6. Colombine
7. Chanson D'automne
8. Mandoline
9. 3 Mélodies, Op. 4: Ii. Il Pleure Dans Mon Coeur
10. 20 Mélodies, Book I: Xvi. D'une Prison...

________________________________
Händel for President!
Jaroussky pour le Ministre de la culture!
Back to top Go down
mon 1650




Posts : 226
Join date : 2011-02-08
Location : Belgique

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty14th December 2014, 18:06

Thank you! What a programme!
Back to top Go down
karenpat

karenpat


Posts : 246
Join date : 2010-02-20
Age : 38
Location : Norway

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty31st January 2015, 12:37

I'm anxious to hear the result - though not as excited as I would be had it been an album of arias/operatic theme. I like parts of the Opium album but it's not my favourite. But then the string quartet arrangements will be something different than just piano and voice, so maybe I'll prefer this one? I don't know....
Back to top Go down
http://www.karen-patricia.com
temp




Posts : 101
Join date : 2010-09-08

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty1st February 2015, 13:27

Here is the promotion video. What do you think? I think this is a huge improvement on Opium but I may be just pregudiced.
[You must be registered and logged in to see this link.]

and you can pre-order here.
[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
Morten Sletten




Posts : 106
Join date : 2010-09-14
Age : 65
Location : Norway

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty2nd February 2015, 21:15

I agree with you "temp". His voice has matured considerably since then. He's also a lot surer of himself and what he want, and I think you can hear that also. This has become his most personal project to date and I am really looking forward to hear the whole album. What we see in the video is really convincing. I've heard bits and pieces of some of the rest and I think we really are in for a treat! "Fifi" is like a vintage french redwine. He's just getting better every time we get a new recording. He's a serious worker and a unbelievable interpreter. Another thing is his collaboration with Jérôme Ducros. They're a fantastic team together, and so is he also with Quatóur Ebène. - I very much look forward to this, yes! The spring will be really green this year...
Back to top Go down
karenpat

karenpat


Posts : 246
Join date : 2010-02-20
Age : 38
Location : Norway

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty2nd February 2015, 21:54

Went on iTunes and listened to the previews.....I'm now convinced. blush Just pre-ordered. And I have to say I like the "pre-order and get one track right away" deal. wink
Back to top Go down
http://www.karen-patricia.com
Artemis




Posts : 605
Join date : 2011-10-26

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty4th February 2015, 09:01

I love the new Forum masthead picture - divinely decadent and a bit Oscar-ish!   Coincidentally, David Daniels is playing Oscar Wilde in a new opera - so fin de siècle decadence appears to be "in" ...

[You must be registered and logged in to see this link.]

A.
Back to top Go down
AlexanderBendo

AlexanderBendo


Posts : 117
Join date : 2012-11-01

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty5th February 2015, 10:36

Artemis,

yes, we thought the same about our new header! hello
( To be honest , it was my  idea blush  )Thanks!  kiss

Oscar forever!  give heart

Really interesting news - an Opera about Wilde...and he as a countertenor ....hm.... quite good choice, imho!

With Bosie?

[You must be registered and logged in to see this image.]



P.S. OMG, we are in a desperately need of an opera about Verlaine! There already exist an great cast for the leading role! heat

________________________________
Händel for President!
Jaroussky pour le Ministre de la culture!
Back to top Go down
Artemis




Posts : 605
Join date : 2011-10-26

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty5th February 2015, 14:05

Mr. Bendo,

Bosie was played by a dancer, so yes, I guess that is he ...

Hmm, re Verlaine the opera - any ideas for the important rôle of Rimbaud??

[You must be registered and logged in to see this link.]


A.
Back to top Go down
AlexanderBendo

AlexanderBendo


Posts : 117
Join date : 2012-11-01

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty7th February 2015, 11:23

M-m Artemis,

I already made me some thoughts about the cast of Rimbaud... a gentle tenor, perhaps ? Because a boy- soprano may be understood wrong in this place. censored
Or, in the best tradition of Baroque, a breeches- role ? Quite cheeky, no ? wink

________________________________
Händel for President!
Jaroussky pour le Ministre de la culture!
Back to top Go down
Artemis




Posts : 605
Join date : 2011-10-26

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty7th February 2015, 17:08

Sorry, Mr. Bendo - I know you have already set your heart on the distribution but I tend to see it the other way around - I see Verlaine as a tenor (an Ian Bostridge-style voice would be good) and Rimbaud as a countertenor. The long-suffering Mme Verlaine would, of course, be a mezzo! wink

A.
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin
*JaRoWi1647*


Posts : 1373
Join date : 2009-11-03

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty8th February 2015, 01:03

Artemis
drinks
I also would prefer a tenor as Verlaine. And a countertenor for Rimbaud. I prefer Rimbaud as a poet, so he should be sung by Philippe. But I guess, Monsieur himself has different taste and would not accept this cast. think

________________________________
" J’essaye de contrôler mon image et je ne vois pas pourquoi je parlerais de ma vie privée ou pourquoi je devrais faire connaître publiquement mes choix politiques ou autres." [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
gyuopera




Posts : 24
Join date : 2013-11-07
Age : 74
Location : born in Japan, live in Spain

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty16th February 2015, 16:02

You can see all the booklet of Green here.

こちらでGreenのbookletが全部見れます。
[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
http://gyuopera.exblog.jp/
jufilfan




Posts : 41
Join date : 2013-04-18
Location : Germany

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Green - Mélodies francaises sur des poèmes de Verlaine   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty18th February 2015, 13:25

Here you may listen to a german broadcast discussion review about "Green" enriched by several samplings:

[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin
*JaRoWi1647*


Posts : 1373
Join date : 2009-11-03

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty24th February 2015, 10:14

[You must be registered and logged in to see this link.]

Quote :
A note from Philippe Jaroussky on his new album Green:

"Why should a countertenor not have the necessary sensitivity and vocal technique to perform French mélodies? This repertoire has always been a secret passion of mine and following an earlier recording, Opium, I decided to put together a second and more ambitious program around the poetry of Paul Verlaine, the French poet most frequently set to music.

"The choice of songs was huge and I wanted to concentrate primarily on the better-known poems and offer several settings of the same text – both the well-known settings by Fauré, Debussy and Hahn, as well as hidden gems by the likes of Poldowski, Bordes and Szulc. I very soon realised that including a few chansons would be an obvious way to show just how many composers Verlaine has inspired in a large variety of periods and that he is still a source of inspiration today.

"For many years I have also wanted to make a recording with the Ebène Quartet, having a great admiration for their originality, the rigour of their musical approach and their open-mindedness. With a couple of exceptions this meant making transcriptions and my thanks go to Jérôme Ducros, my recital partner of many years standing, for taking on this difficult job which has allowed us to offer the listener a new version of Debussy’s Fêtes galantes I.

"I hope that this voyage through the world of Verlaine proves as attractive as it is surprising." –Philippe Jaroussky


________________________________
" J’essaye de contrôler mon image et je ne vois pas pourquoi je parlerais de ma vie privée ou pourquoi je devrais faire connaître publiquement mes choix politiques ou autres." [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
mon 1650




Posts : 226
Join date : 2011-02-08
Location : Belgique

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty24th February 2015, 19:43

[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
temp




Posts : 101
Join date : 2010-09-08

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty4th April 2015, 21:54

Green was reviewed on BBC Raio3 CD Review today (4 April). Although it was short, the reviewer made a lot of nice comments.
[You must be registered and logged in to see this link.]
(from 02.07.35 or thereabout)
Back to top Go down
mon 1650




Posts : 226
Join date : 2011-02-08
Location : Belgique

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty9th January 2016, 12:51

[You must be registered and logged in to see this link.] : vocal award
Back to top Go down
Artemis




Posts : 605
Join date : 2011-10-26

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty9th January 2016, 13:59

Thanks, Mon! I have dutifully voted for Philippe but it was a difficult choice as I really love Ann Hallenberg's "Agrippina" CD as well. think

A.
Back to top Go down
Saskia




Posts : 798
Join date : 2010-12-29

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty7th April 2017, 18:22

13 May 2017
Radio Deutschlandfunk
(German Radio) · time 23:05 - 23:57

Title of the broadcast:
"Eine Lange Nacht über den französischen Lyriker Paul Verlaine
Dichterfürst und Bürgerschreck"……….
….Eine begeisternde Auswahl hat der Countertenor Philippe Jaroussky auf einer Doppel-CD gesungen."

YouTube: [You must be registered and logged in to see this link.]
Radio Deutschlandfunk:
[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
Saskia




Posts : 798
Join date : 2010-12-29

Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty30th July 2019, 20:25

Radio broadcast; France musique · (30 July 2019)

Réécouter · Listen again > France musique: "Quatuor Ebène" (2/5)
[You must be registered and logged in to see this link.]
Gabriel Fauré, Reynaldo Hahn, Felix Mendelssohn, Léo Ferré,
Wolfgang Amadeus Mozart, Emmanuel Chabrier


· Chanson d'automne - pour voix et quatuor à cordes
· La lune blanche luit dans les bois op 61 n°3
· Colloque sentimental - pour voix piano et quatuor à cordes
· Ecoutez la chanson bien douce - pour voix piano et quatuor à cordes
· Qui je suis - pour voix piano et quatuor à cordes


Philippe and Quatuor Ebène, Jerôme Ducros (piano):
"Chanson d'automne" (Charles Trenet)
Video > Found: [You must be registered and logged in to see this link.]

CD Green, Channel of Warner Classics:
[You must be registered and logged in to see this link.]
.
Back to top Go down
Sponsored content





Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty
PostSubject: Re: Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.   Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine. Empty

Back to top Go down
 
Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Green- Mélodies Francaises sur des poémes de Verlaine.
» Melodies françaises, Verlaine, Schwetzingen, May 2014
» concerts Verlaine
» Philippe sings Verlaine settings
» Green Mexico 15.05.2016

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: The new CD´s!-
Jump to: